Vi säljer mjukglass men inte skopglass. Däremot är vi experter på tillbehör till glassen. Här hittar du vårt sortiment. Flera av våra återförsäljare säljer förstås skopglass. Leta bland våra återförsäljare här.
Säljer ni mjukglassmaskiner?
Nej, vi är experter på glasstillbehör. Däremot kan någon av våra samarbetspartners ha glassmaskiner i sitt sortiment. Leta bland våra samarbetspartners här.
Kan jag som privatperson handla direkt från er?
Nej, vi har tyvärr ingen försäljning direkt till konsumenter. Är du sugen på att testa våra produkter, fråga i närmsta glasskiosk!
Var hittar jag närmaste återförsäljare av Nic-produkter?
Kolla här. Våra återförsäljare i området listas i alfabetisk ordning.
Hur får jag tag på er produktkatalog?
Har du inte redan fått katalogen av någon av våra återförsäljare kan du kontakta oss på info@nicice.se så skickar vi en till dig. Du kan även läsa den digitalt här på vår hemsida, titta under "Nicspiration" i huvudmenyn.
Jag vill ha egen design på glassbägaren, går det?
Det går alldeles utmärkt! Här beskriver vi hur du går tillväga.
Säljer ni glassdiskar?
Nej, glasstillbehör är vad vi är duktiga på. Kanske kan någon av våra återförsäljare och samarbetspartners hjälpa dig? Du hittar dem här.
Min glasskopa blev missfärgad i diskmaskinen, vad har hänt?
Våra glasskopor är inte avsedda att diskas i maskin. Vårt skandinaviska vatten får aluminium att reagera och bli missfärgat. Vi har dock en skopa, 28-651, som har en keramikbeläggning. Den tål maskindisk.
Vad är Nic?
Vi är Europas ledande experter på glassingredienser och tillbehör. Varje dag arbetar vi med ett tydligt syfte: att leverera nästa nivå glassupplevelser till våra kunder, partners och konsumenter. För många år sedan gick vi samman som en grupp för att leverera mer glädje och höja glassupplevelsen. Allt började 2005 när tre av våra företag, Nimatopaal, Idun och Candeco, gick samman för att bilda Nic – ett varumärke med starkare produktportfölj och enhetlig service till kunderna.
Hardtopping är en fettbaserad topping som stelnar när den kommer i kontakt med den kalla glassen.
Hur hanterar jag hardtopping?
Alla hardtoppingar ska förvaras och hanteras i rumstemperatur (20-24 grader). Då de är fettbaserade ska de skakas innan användning. Om produkten inte håller rätt temperatur – spola flaskan i ljummet vatten i ca fem minuter.
Hur transporterar ni gods?
Vi använder oss av externa partners för transporter in och ut från vårt lager. Vi har ej någon egen distribution.
Jag vill ha er prislista, kan jag få en direkt från er?
Kontakta oss på info@nicice.se så hjälper vi dig därifrån.
Jag behöver produktdatablad, var hittar jag dem?
Du hittar produktspecifikationer inne på respektive produkt i vår webbshop.
Jag vill reklamera en Nic-produkt, hur går jag tillväga?
Handlar du från någon av våra återförsäljare vänder du dig dit. Handlar du direkt från oss använder du vårt reklamationsformulär här: Kundservice
Mitt strössel har blivit blekt, vad har hänt?
Då vi i största möjliga mån vill använda naturliga färger i våra produkter kan direkt solsken göra att strösslets färger bleknar. Vi rekommenderar att förvara lagret av strössel torrt och mörkt.
Innehåller någon av era produkter azofärger?
Nej.
Jag vill ha egen design på servetter, kan ni hjälpa mig med det?
Absolut! Kontakta oss på info@nicice.se så hjälper vi dig därifrån.
Vad betyder siffrorna på min skopa?
Siffrorna på din skopa, t.ex. 1/24, talar om vilken storlek skopan har på sitt huvud. I fallet 1/24 betyder det att skopan har ett huvud som är storleken 1/24-dels gallon. Mått i millimeter finns på respektive produkts sida.
Vilken glasskopa ska jag välja?
Du väljer helt enkelt den skopa du vill ha beroende på hur stora kulor du vill kunna göra. 1/24 och 1/30 skulle vi säga är standardstorlekar.
Storbyvägen 7 | 786 71 | Dala-Järna
Telefon: +46 281 59 49 00
Epost: info@nicice.se