Köpvillkor
Viktig information om returer och reklamationer
HÀr nedan har vi listat nÄgra saker som Àr extra viktiga att tÀnka pÄ nÀr det gÀller skadat eller saknat gods i samband med leverans frÄn oss.
Vad gÀller vid skadat eller saknat gods?
Skadat eller saknat gods
- Skadat gods ska anmÀlas direkt till chauffören, innan frakthandlingen kvitteras. Det Àr sedan köparens skyldighet att skicka in all nödvÀndig information till Nic via reklamationsformulÀret som kan hittas pÄ nicice.se under fliken kundservice innan ev. ersÀttning/kredit kan utgÄ. Det Àr viktigt att dokumentera skadorna i form av fotografier, bÄde pÄ yttre emballage samt pÄ de skadade produkterna innanför emballaget.
- Vid saknat gods skall all nödvÀndig information skickas in till Nic via reklamationsformulÀret som kan hittas pÄ nicice.se under fliken kundservice
Kundreturer och reklamationer
- Fel eller brist i produkt och/eller leverans ska av kund reklameras sÄ snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter leveransmottagandet. Vid reklamationer som inkommer senare uteblir rÀtt till ersÀttning.
- Reklamationen/kundreturen ska skickas in via formulÀret pÄ nicice.se under fliken kundservice.
- FormulÀret ska vara komplett ifyllt med samtlig erforderlig information inklusive bilder pÄ:
- hela sÀndningen
- ytteremballage frÄn samtliga vinklar
- inuti emballaget
- Eventuell kreditering av reklamerad produkt sker efter att Nic godkÀnt reklamationen. ErsÀttningen kan som mest uppgÄ till produktens nettovÀrde pÄ fakturan.
- Eventuell kreditering av kundretur sker efter att returen inkommit till Nics lager. ErsÀttningen kan som mest uppgÄ till produktens nettovÀrde pÄ fakturan.
AllmÀnt
FörsÀljningen riktar sig mot företag och organisationer. BestÀllningar skickas efter sedvanlig kreditbedömning.
Priser
Alla priser i butiken Àr exklusive moms. Totalpris inklusive moms, frakt och eventuella andra avgifter visas i kassan. Fraktfri grÀns Àr 4500 kr.
Leveransvillkor
Fraktkostnad tillkommer och visas i kassan samt pÄ ordererkÀnnandet. Varor i lager skickas normalt inom 2 dagar frÄn bekrÀftad order. Leveranstiden Àr normalt 1-3 dagar frÄn det att bestÀllningen skickats frÄn oss.
Observera att vÄfflor, strutar och gelatoingredienser i hink/plÄtburk ej skickas som paket utan endast pÄ pall. Detta Àr en försiktighetsÄtgÀrd dÄ DHL, det anlitade fraktbolaget, ej tar ansvar/ersÀtter oss om denna typ av produkter skadas i transporten. Enhetsfrakt för pall Àr 825 kr och halvpall 550 kr. Kostnad för EUR pall kommer att debiteras med 155 kronor/helpall och 105 kronor/halvpall.
Betalning av varor
Betalning sker via faktura
Sekretess och sÀkerhet personuppgifter
NÀr du lÀgger din bestÀllning hos oss uppger du dina personuppgifter sÄsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och bestÀllning godkÀnner du att vi lagrar och anvÀnder dina uppgifter i vÄr verksamhet för att fullfölja vÄra Ätaganden gentemot dig. Nic Sweden (nicice.se) kommer inte att lÀmna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vÄra nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via mail.
Köpvillkor
Viktig information om returer och reklamationer
HÀr nedan har vi listat nÄgra saker som Àr extra viktiga att tÀnka pÄ nÀr det gÀller skadat eller saknat gods i samband med leverans frÄn oss.
Vad gÀller vid skadat eller saknat gods?
Skadat eller saknat gods
- Skadat gods ska anmÀlas direkt till chauffören, innan frakthandlingen kvitteras. Det Àr sedan köparens skyldighet att skicka in all nödvÀndig information till Nic via reklamationsformulÀret som kan hittas pÄ nicice.se under fliken kundservice innan ev. ersÀttning/kredit kan utgÄ. Det Àr viktigt att dokumentera skadorna i form av fotografier, bÄde pÄ yttre emballage samt pÄ de skadade produkterna innanför emballaget.
- Vid saknat gods skall all nödvÀndig information skickas in till Nic via reklamationsformulÀret som kan hittas pÄ nicice.se under fliken kundservice
Kundreturer och reklamationer
- Fel eller brist i produkt och/eller leverans ska av kund reklameras sÄ snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter leveransmottagandet. Vid reklamationer som inkommer senare uteblir rÀtt till ersÀttning.
- Reklamationen/kundreturen ska skickas in via formulÀret pÄ nicice.se under fliken kundservice.
- FormulÀret ska vara komplett ifyllt med samtlig erforderlig information inklusive bilder pÄ:
- hela sÀndningen
- ytteremballage frÄn samtliga vinklar
- inuti emballaget
- Eventuell kreditering av reklamerad produkt sker efter att Nic godkÀnt reklamationen. ErsÀttningen kan som mest uppgÄ till produktens nettovÀrde pÄ fakturan.
- Eventuell kreditering av kundretur sker efter att returen inkommit till Nics lager. ErsÀttningen kan som mest uppgÄ till produktens nettovÀrde pÄ fakturan.
AllmÀnt
FörsÀljningen riktar sig mot företag och organisationer. BestÀllningar skickas efter sedvanlig kreditbedömning.
Priser
Alla priser i butiken Àr exklusive moms. Totalpris inklusive moms, frakt och eventuella andra avgifter visas i kassan. Fraktfri grÀns Àr 4500 kr.
Leveransvillkor
Fraktkostnad tillkommer och visas i kassan samt pÄ ordererkÀnnandet. Varor i lager skickas normalt inom 2 dagar frÄn bekrÀftad order. Leveranstiden Àr normalt 1-3 dagar frÄn det att bestÀllningen skickats frÄn oss.
Observera att vÄfflor, strutar och gelatoingredienser i hink/plÄtburk ej skickas som paket utan endast pÄ pall. Detta Àr en försiktighetsÄtgÀrd dÄ DHL, det anlitade fraktbolaget, ej tar ansvar/ersÀtter oss om denna typ av produkter skadas i transporten. Enhetsfrakt för pall Àr 825 kr och halvpall 550 kr. Kostnad för EUR pall kommer att debiteras med 155 kronor/helpall och 105 kronor/halvpall.
Betalning av varor
Betalning sker via faktura
Sekretess och sÀkerhet personuppgifter
NÀr du lÀgger din bestÀllning hos oss uppger du dina personuppgifter sÄsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och bestÀllning godkÀnner du att vi lagrar och anvÀnder dina uppgifter i vÄr verksamhet för att fullfölja vÄra Ätaganden gentemot dig. Nic Sweden (nicice.se) kommer inte att lÀmna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vÄra nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via mail.
StorbyvÀgen 7 | 786 71 | Dala-JÀrna
Telefon: +46 281 59 49 00
Epost: info@nicice.se Â