Köpvillkor
Viktig information om returer och reklamationer
Här nedan har vi listat några saker som är extra viktiga att tänka på när det gäller skadat eller saknat gods i samband med leverans från oss.
Vad gäller vid skadat eller saknat gods?
Skadat eller saknat gods
- Skadat gods ska anmälas direkt till chauffören, innan frakthandlingen kvitteras. Det är sedan köparens skyldighet att skicka in all nödvändig information till Nic via reklamationsformuläret som kan hittas på nicice.se under fliken kundservice innan ev. ersättning/kredit kan utgå. Det är viktigt att dokumentera skadorna i form av fotografier, både på yttre emballage samt på de skadade produkterna innanför emballaget.
- Vid saknat gods skall all nödvändig information skickas in till Nic via reklamationsformuläret som kan hittas på nicice.se under fliken kundservice
Kundreturer och reklamationer
- Fel eller brist i produkt och/eller leverans ska av kund reklameras så snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter leveransmottagandet. Vid reklamationer som inkommer senare uteblir rätt till ersättning.
- Reklamationen/kundreturen ska skickas in via formuläret på nicice.se under fliken kundservice.
- Formuläret ska vara komplett ifyllt med samtlig erforderlig information inklusive bilder på:
- hela sändningen
- ytteremballage från samtliga vinklar
- inuti emballaget
- Eventuell kreditering av reklamerad produkt sker efter att Nic godkänt reklamationen. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
- Eventuell kreditering av kundretur sker efter att returen inkommit till Nics lager. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
Allmänt
Försäljningen riktar sig mot företag och organisationer. Beställningar skickas efter sedvanlig kreditbedömning.Priser
Alla priser i butiken är exklusive moms. Totalpris inklusive moms, frakt och eventuella andra avgifter visas i kassan. Fraktfri gräns är 4500 kr.Leveransvillkor
Fraktkostnad tillkommer och visas i kassan samt på ordererkännandet. Varor i lager skickas normalt inom 2 dagar från bekräftad order. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar från det att beställningen skickats från oss.Observera att våfflor, strutar och gelatoingredienser i hink/plåtburk ej skickas som paket utan endast på pall. Detta är en försiktighetsåtgärd då DHL, det anlitade fraktbolaget, ej tar ansvar/ersätter oss om denna typ av produkter skadas i transporten. Enhetsfrakt för pall är 825 kr och halvpall 550 kr. Kostnad för EUR pall kommer att debiteras med 155 kronor/helpall och 105 kronor/halvpall.
Betalning av varor
Betalning sker via fakturaSekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Nic Sweden (nicice.se) kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha våra nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via mail.Köpvillkor
Viktig information om returer och reklamationer
Här nedan har vi listat några saker som är extra viktiga att tänka på när det gäller skadat eller saknat gods i samband med leverans från oss.
Vad gäller vid skadat eller saknat gods?
Skadat eller saknat gods
- Skadat gods ska anmälas direkt till chauffören, innan frakthandlingen kvitteras. Det är sedan köparens skyldighet att skicka in all nödvändig information till Nic via reklamationsformuläret som kan hittas på nicice.se under fliken kundservice innan ev. ersättning/kredit kan utgå. Det är viktigt att dokumentera skadorna i form av fotografier, både på yttre emballage samt på de skadade produkterna innanför emballaget.
- Vid saknat gods skall all nödvändig information skickas in till Nic via reklamationsformuläret som kan hittas på nicice.se under fliken kundservice
Kundreturer och reklamationer
- Fel eller brist i produkt och/eller leverans ska av kund reklameras så snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter leveransmottagandet. Vid reklamationer som inkommer senare uteblir rätt till ersättning.
- Reklamationen/kundreturen ska skickas in via formuläret på nicice.se under fliken kundservice.
- Formuläret ska vara komplett ifyllt med samtlig erforderlig information inklusive bilder på:
- hela sändningen
- ytteremballage från samtliga vinklar
- inuti emballaget
- Eventuell kreditering av reklamerad produkt sker efter att Nic godkänt reklamationen. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
- Eventuell kreditering av kundretur sker efter att returen inkommit till Nics lager. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
Allmänt
Försäljningen riktar sig mot företag och organisationer. Beställningar skickas efter sedvanlig kreditbedömning.Priser
Alla priser i butiken är exklusive moms. Totalpris inklusive moms, frakt och eventuella andra avgifter visas i kassan. Fraktfri gräns är 4500 kr.Leveransvillkor
Fraktkostnad tillkommer och visas i kassan samt på ordererkännandet. Varor i lager skickas normalt inom 2 dagar från bekräftad order. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar från det att beställningen skickats från oss.Observera att våfflor, strutar och gelatoingredienser i hink/plåtburk ej skickas som paket utan endast på pall. Detta är en försiktighetsåtgärd då DHL, det anlitade fraktbolaget, ej tar ansvar/ersätter oss om denna typ av produkter skadas i transporten. Enhetsfrakt för pall är 825 kr och halvpall 550 kr. Kostnad för EUR pall kommer att debiteras med 155 kronor/helpall och 105 kronor/halvpall.
Storbyvägen 7 | 786 71 | Dala-Järna
Telefon: +46 281 59 49 00
Epost: info@nicice.se