Top of the page
Köpvillkor
Allmänt
Försäljningen riktar sig mot företag och organisationer. Beställningar skickas efter sedvanlig kreditbedömning.

Priser
Alla priser i butiken är exklusive moms. Totalpris inklusive moms, frakt och eventuella andra avgifter visas i kassan. Fraktfri gräns är 4500 kr.

Leveransvillkor
Fraktkostnad tillkommer och visas i kassan samt på ordererkännandet. Varor i lager skickas normalt inom 2 dagar från bekräftad order. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar från det att beställningen skickats från oss.

Observera att våfflor, strutar och gelatoingredienser i hink/plåtburk ej skickas som paket utan endast på pall. Detta är en försiktighetsåtgärd då DHL, det anlitade fraktbolaget, ej tar ansvar/ersätter oss om denna typ av produkter skadas i transporten. Enhetsfrakt för pall är 825 kr och halvpall 550 kr. Kostnad för EUR pall kommer att debiteras med 155 kronor/helpall och 105 kronor/halvpall.

Betalning av varor
Betalning sker via faktura

Skadat eller saknat gods, garantier mm
  • På alla nya maskiner lämnas 1 års garanti.
  • Skadat eller saknat gods ska anmälas direkt till transportören, helst innan frakthandlingen kvitteras. Det är sedan köparens skyldighet att ställa ersättningskrav på transportören.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, prisjusteringar, ändringar av tekniska specifikationer och leveransförseningar utanför vår kontroll.
Policy kundreturer och reklamationer
  • Kunden ska vid leveransmottagandet, medan chauffören fortfarande är kvar, genomföra sedvanlig kvalitets- och kvantitetskontroll av produkterna samt göra en notering på fraktsedeln. Utan noteringen på fraktsedeln är reklamationen inte giltig. 
  • Reklamationer avseende fraktskador och/eller andra uppenbara brister ska ske till Nic Sweden samma dag som leveransen mottages.
  • Annat fel eller brist i produkt och/eller leverans än som avses ovan ska av kund reklameras så snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter leveransmottagandet. Vid reklamationer som inkommer senare uteblir rätt till ersättning.
  • Reklamationen/kundreturen ska vara inlämnad via formuläret på https://www.nicice.se/kundservice.
  • Formuläret ska vara komplett i fylld med samtlig erforderlig information inklusive bilder på
    • hela sändningen
    • ytteremballage från samtliga vinklar
    • inuti emballaget
  • Eventuell kreditering av reklamerad produkt sker efter att Nic godkänt reklamationen. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
  • Eventuell kreditering av kundretur sker efter att returen inkommit till Nics lager. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Nic Sweden (nicice.se) kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha våra nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via mail. 
Köpvillkor
Allmänt
Försäljningen riktar sig mot företag och organisationer. Beställningar skickas efter sedvanlig kreditbedömning.

Priser
Alla priser i butiken är exklusive moms. Totalpris inklusive moms, frakt och eventuella andra avgifter visas i kassan. Fraktfri gräns är 4500 kr.

Leveransvillkor
Fraktkostnad tillkommer och visas i kassan samt på ordererkännandet. Varor i lager skickas normalt inom 2 dagar från bekräftad order. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar från det att beställningen skickats från oss.

Observera att våfflor, strutar och gelatoingredienser i hink/plåtburk ej skickas som paket utan endast på pall. Detta är en försiktighetsåtgärd då DHL, det anlitade fraktbolaget, ej tar ansvar/ersätter oss om denna typ av produkter skadas i transporten. Enhetsfrakt för pall är 825 kr och halvpall 550 kr. Kostnad för EUR pall kommer att debiteras med 155 kronor/helpall och 105 kronor/halvpall.

Betalning av varor
Betalning sker via faktura

Skadat eller saknat gods, garantier mm
  • På alla nya maskiner lämnas 1 års garanti.
  • Skadat eller saknat gods ska anmälas direkt till transportören, helst innan frakthandlingen kvitteras. Det är sedan köparens skyldighet att ställa ersättningskrav på transportören.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, prisjusteringar, ändringar av tekniska specifikationer och leveransförseningar utanför vår kontroll.
Policy kundreturer och reklamationer
  • Kunden ska vid leveransmottagandet, medan chauffören fortfarande är kvar, genomföra sedvanlig kvalitets- och kvantitetskontroll av produkterna samt göra en notering på fraktsedeln. Utan noteringen på fraktsedeln är reklamationen inte giltig. 
  • Reklamationer avseende fraktskador och/eller andra uppenbara brister ska ske till Nic Sweden samma dag som leveransen mottages.
  • Annat fel eller brist i produkt och/eller leverans än som avses ovan ska av kund reklameras så snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter leveransmottagandet. Vid reklamationer som inkommer senare uteblir rätt till ersättning.
  • Reklamationen/kundreturen ska vara inlämnad via formuläret på https://www.nicice.se/kundservice.
  • Formuläret ska vara komplett i fylld med samtlig erforderlig information inklusive bilder på
    • hela sändningen
    • ytteremballage från samtliga vinklar
    • inuti emballaget
  • Eventuell kreditering av reklamerad produkt sker efter att Nic godkänt reklamationen. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
  • Eventuell kreditering av kundretur sker efter att returen inkommit till Nics lager. Ersättningen kan som mest uppgå till produktens nettovärde på fakturan.
Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Nic Sweden (nicice.se) kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha våra nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via mail.