Customer Service Associate

Dala-Järna, SE, 78671
Brinner du för att hjälpa människor, gillar att ha mycket att göra och sprider lätt glädje runtomkring dig? Då har du kommit rätt! Nic Sweden söker nämligen en kundservicemedarbetare, eller Customer Service Associate som din titel kommer att bli. 
Har du hört talas om ett företag som har en mjukglassmaskin i källaren? Nu har du! På Nic gör vi allt vi kan för att sprida glädje i vardagen, både i vår egen och våra kunders och partners. Vi ringer i småfirarklockan när Mariann sålt sin första slush-maskin, Supply Chain-teamet fixar tulpaner till matsalsborden och på lunchrasten skyndar vi oss att äta så vi hinner med både en lunchpromenad och några omgångar rundpingis. Robert förlorar bara när han har en "dålig racket" och Josefine jublar varje gång han gör det.
 
Vi må vara ett gäng tävlingsdjävlar som huserar här i Dala-Järna, men vi tar hand om varandra. Eller som vår säljare Jessica säger, "Det är högt i tak och ett förlåtande klimat. Allas idéer är värda att testa och den gång man faller hjälper kollegorna en upp igen. Vi gläds tillsammans och är stolta över företaget vi representerar."
Nic Sweden AB
Vi är Nordens ledande expert på glasstillbehör och arbetar hela tiden med ett tydligt syfte: att leverera glädjestunder och enastående glassupplevelser för våra kunder, partners och konsumenter. 

Nic Sweden ägs av Orkla-koncernen och är en del av Orkla Sweet Ingredients (OSI), alltså ett av Orklas affärsområden. OSI omsätter idag cirka 2,5 miljarder kronor och har all konceptutveckling, försäljning och lager i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien och Nederländerna.

Som grädde på moset, eller förlåt, toppingen på glassen, är vi belägna i mysiga Dala-Järna i Dalarna, en fantastisk ort med oändliga möjligheter till ett aktivt och naturnära fritidsliv.
Rollen
I den här rollen blir du en viktig representant för företagets verksamhet eftersom du välkomnar företagets såväl befintliga som potentiella kunder. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av ordermottagning, kundservice samt diverse administrativa arbetsuppgifter.

I rollen som Customer Service Associate ingår du i vårt försäljningsteam och är med och bidrar till och förmedlar den glädje och passion som Nic (OSI) står för. Delivering Delights Together är vårt mantra, något som återspeglar sig både i vårt arbete och vår gemenskap.
Några av dina roliga arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare hos oss får du:
  • vara en viktig kontaktlänk mellan företaget och kunden och därmed en stark representant för varumärket.
  • besvara kundens frågor, ge information om våra tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och hantera fakturering.
  • sköta ärenden från start till mål, alltså lösa problem och ibland leka detektiv.
Erfarenhet och kunskap
Det är meriterande om du:
  • pratar och skriver flytande svenska.
  • har erfarenhet av kundservice och enklare kundsupport.
  • har gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom relevant område.
  • har jobbat med ekonomi och/eller affärssystem.
  • kan prata och skriva på finska.
Är du den vi letar efter?
För att passa och göra succé i rollen tror vi att du är en positiv och social person som är van att leverera service på hög nivå. Du trivs i en snabb och föränderlig miljö, är en lagspelare och gillar att samordna och koordinera kontakter och uppgifter. Att använda telefon och dator som arbetsredskap är en självklarhet för dig och du tycker om att effektivisera processer och system.

För att trivas riktigt bra på jobbet lägger du stort fokus på bemötande och effektivitet både gentemot kund och kollegor. Du är också en person som tycker om att arbeta med administrativa uppgifter såsom registervård och enklare användarsupport. Du gillar att ha mycket att göra och har inga problem med att ta ett stort egenansvar i det dagliga arbetet.
Anställningen
Som anställd hos Nic – Sweden AB har du (förutom tillgång till mjukglassmaskin och grymma kollegor) en rad förmåner. Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev.
 
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta våra Area Sales Manager Jessica Geidnert, jessica.geidnert@nicice.se. 

Ansök till jobbet här: Ansök
Vi tar ej emot ansökan via mail.

Vi ser framemot din ansökan!

Customer Service Associate

Dala-Järna, SE, 78671
Brinner du för att hjälpa människor, gillar att ha mycket att göra och sprider lätt glädje runtomkring dig? Då har du kommit rätt! Nic Sweden söker nämligen en kundservicemedarbetare, eller Customer Service Associate som din titel kommer att bli. 
Har du hört talas om ett företag som har en mjukglassmaskin i källaren? Nu har du! På Nic gör vi allt vi kan för att sprida glädje i vardagen, både i vår egen och våra kunders och partners. Vi ringer i småfirarklockan när Mariann sålt sin första slush-maskin, Supply Chain-teamet fixar tulpaner till matsalsborden och på lunchrasten skyndar vi oss att äta så vi hinner med både en lunchpromenad och några omgångar rundpingis. Robert förlorar bara när han har en "dålig racket" och Josefine jublar varje gång han gör det.
 
Vi må vara ett gäng tävlingsdjävlar som huserar här i Dala-Järna, men vi tar hand om varandra. Eller som vår säljare Jessica säger, "Det är högt i tak och ett förlåtande klimat. Allas idéer är värda att testa och den gång man faller hjälper kollegorna en upp igen. Vi gläds tillsammans och är stolta över företaget vi representerar."
Nic Sweden AB
Vi är Nordens ledande expert på glasstillbehör och arbetar hela tiden med ett tydligt syfte: att leverera glädjestunder och enastående glassupplevelser för våra kunder, partners och konsumenter. 

Nic Sweden ägs av Orkla-koncernen och är en del av Orkla Sweet Ingredients (OSI), alltså ett av Orklas affärsområden. OSI omsätter idag cirka 2,5 miljarder kronor och har all konceptutveckling, försäljning och lager i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien och Nederländerna.

Som grädde på moset, eller förlåt, toppingen på glassen, är vi belägna i mysiga Dala-Järna i Dalarna, en fantastisk ort med oändliga möjligheter till ett aktivt och naturnära fritidsliv.
Rollen
I den här rollen blir du en viktig representant för företagets verksamhet eftersom du välkomnar företagets såväl befintliga som potentiella kunder. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av ordermottagning, kundservice samt diverse administrativa arbetsuppgifter.

I rollen som Customer Service Associate ingår du i vårt försäljningsteam och är med och bidrar till och förmedlar den glädje och passion som Nic (OSI) står för. Delivering Delights Together är vårt mantra, något som återspeglar sig både i vårt arbete och vår gemenskap.
Några av dina roliga arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare hos oss får du:
  • vara en viktig kontaktlänk mellan företaget och kunden och därmed en stark representant för varumärket.
  • besvara kundens frågor, ge information om våra tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och hantera fakturering.
  • sköta ärenden från start till mål, alltså lösa problem och ibland leka detektiv.
Erfarenhet och kunskap
Det är meriterande om du:
  • pratar och skriver flytande svenska.
  • har erfarenhet av kundservice och enklare kundsupport.
  • har gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom relevant område.
  • har jobbat med ekonomi och/eller affärssystem.
  • kan prata och skriva på finska.
Är du den vi letar efter?
För att passa och göra succé i rollen tror vi att du är en positiv och social person som är van att leverera service på hög nivå. Du trivs i en snabb och föränderlig miljö, är en lagspelare och gillar att samordna och koordinera kontakter och uppgifter. Att använda telefon och dator som arbetsredskap är en självklarhet för dig och du tycker om att effektivisera processer och system.

För att trivas riktigt bra på jobbet lägger du stort fokus på bemötande och effektivitet både gentemot kund och kollegor. Du är också en person som tycker om att arbeta med administrativa uppgifter såsom registervård och enklare användarsupport. Du gillar att ha mycket att göra och har inga problem med att ta ett stort egenansvar i det dagliga arbetet.
Anställningen
Som anställd hos Nic – Sweden AB har du (förutom tillgång till mjukglassmaskin och grymma kollegor) en rad förmåner. Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev.
 
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta våra Area Sales Manager Jessica Geidnert, jessica.geidnert@nicice.se. 

Ansök till jobbet här: Ansök
Vi tar ej emot ansökan via mail.

Vi ser framemot din ansökan!